Jumaat, 25 Mei 2012

MCA & GERAKAN HINA ISLAM, UMNO PULA TOLAK HUDUD.

“Bukan hanya lelaki,tetapi dia (Normala calon Muslimah PAS) bersalam dengan wanita juga pakai sarung tangan. Ini tidak mesra”
“Saya harap pengundi Cina berhati2. Kita amat bimbang berhubung isu Negara Islam. Mereka mahu mengamalkan Negara islam yang ekstrim”-Ketua Wanita parti GERAKAN. Tan Lian Hoe

“What’s so great about knowing Muslim values?”
“Apa baiknya untuk mengetahui tatasusila/nilai orang Islam?”-Presiden MCA,Chua Soi Lek

“Normala will not come here to Chinese temple, she doesn’t even shake hands with the people. I have received complaints about this. She like Anwar Ibrahim’s wife. She wears gloves when she shakes hands. If you can accepts this kind of Islamis value, go ahead and vote for PAS”
“Normala tidak akan datang ke Kuil Cina, dia juga tidak akan berjabat tangan dengan orang. Saya menerima aduan tentang ini. Dia (Normala) seperti Isteri Anwar Ibrahim yang memakai sarung tangan. Jika anda boleh terima nilai Islam yang sebegini silakan mengundi PAS”-Presiden MCA, Chua Soi Lek.


Akbar MCA Hina Islam:
“Undang-undang itu (Enakmen Jenayah Syariah Selangor) jika dilaksanakan adalah langkah kebelakang dan terlampau bodoh untuk digambarkan” The Star.


UMNO diperkuda MCA:
“MCA sedia keluar BN jika HUDUD dilaksanakan”- Presiden MCA Chua Soi Lek 23 September 2011
Keesokkan harinya pula pada 24 September Najib keluarkan kenyataan untuk menjaga hati MCA kenyataannya berbunyi “Hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia, Hudud tidak berpaksi kepada realiti”

UMNO juga tolak Hudud:

Kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad di Konvensyen Kebangsaan Politik dan Patriotisme di Universiti Malaysia Sarawak [UNIMAS] pada 26 Feb 2012 : " Hukum hudud adalah ciptaan ahli feqah dan ia tidak terdapat di dalam Al Quran"

Tun Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994 : “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

Tun Abdullah Ahmad Badawi 13/11/99 : “Apa erti negara Islam jika mundur”.

Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan : “Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan”.

Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992 : “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perakian@Blog

Firman ALLAH S.W.T:

“Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.”
(Surah al-Hujurat, ayat 6)